Diil vahendab kaubale tootja garantiid. Garantiiajal kõrvaldatakse seadmel esinevad tootjapoolsed vead garantiikorras, st kliendile tasuta. Kui viga hakkab korduma ja ei ole kõrvaldatav, siis seade asendatakse või hüvitatakse.
Seadme garantiiaeg hakkab kehtima alates asja üleandmisest ostjale ning selle aluseks on ostu-müügitšeki kuupäev.
Mis ei kuulu garantii alla?
Garantii alla ei kuulu puudused, mis on põhjustatud kauba mehaanilisest vigastusest (sh vedeliku/niiskuskahjustusest), kauba mitteotstarbekohasest kasutamisest või loomulikust kulumisest. Kui kaubal ilmneb eelkirjeldatud puudus, edastatakse seade tootja volitatud hooldusfirmasse. Kui seade on parandatav, esitatakse kliendile hinnapakkumine vea kõrvaldamiseks. Remonti alustatakse alles siis, kui klient on hinnapakkumisega nõustunud.
Kui seadme veatuvastamise käigus ilmneb, et rike on põhjustatud vedeliku/niiskuskahjustusest ja/või mehaanilisest vigastusest, kaotab tootja garantii kehtivuse ja edaspidi kuulub toode remontimisele üksnes tasulises korras.
Veatuvastamise tasu
Müügihetkele järgneva esimese kuue kuu jooksul on veatuvastamine kliendile tasuta, edaspidi on vedeliku- ja/või mehaanilisest kahjustusest põhjustatud vea puhul teenusepakkujal õigus lisada tarbija arvele veatuvastamise tasu. Veatuvastamise tasu suurus on vastavalt hinnakirjale ja tootele.
Vedeliku/niiskus- ja/või mehaanilise kahjustusega toodetele tehtud hooldustöödel puudub garantii ja tööde eest võetud raha ei tagastata. Kehtima jääb tarbija pretensiooni esitamise õigus.
Tootjagarantii kaotab kehtivuse, kui:
- kauba eelneval remontimisel on kasutatud tootja poolt mittevolitatud teeninduspunkte;
- kaubal tuvastatakse raske mehaaniline vigastus (nt korpus on deformeerunud, ekraan on muljutud) või vedeliku/niiskuskahjustus.
Lisaks tootjagarantiile on tarbijal ka muud seadusest tulenevad õigused.
Tootjagarantii ei laiene:
- diskettidele, CD/DVD plaatidele, pakendile, dokumentatsioonile, kulumaterjalidele, litsentsidele, tarkvarale ja paigaldusmeediale;
- häiretele toote töös, mis on põhjustanud kasutaja juhuslikust või tahtlikust vigastusest;
- häiretele seadme töös, mille on põhjustanud seadme tehniliste omaduste muutmine tootja sertifitseerimata isiku või teeninduse poolt;
- ekspluatatsioonihäiretele, mis on põhjustatud toote kasutusjuhendi eiramisest;
- tarkvara poolt põhjustatud vigadele;
- seadme puhastusele;
- seadme kasutamise väljaõppele;
- häiretele, mis on tingitud arvuti või muu seadme ühendamisest mitte nõuetekohasesse vooluvõrku (sh maanduseta vooluvõrku);
- kasutaja poolt tootesse installeeritud tarkvara põhjustatud häiretele;
- arvutiriketele, mis on põhjustatud komponentide tootja kinnitatud parameetrite kliendipoolsest eiramisest;
- toodetele ja detailidele, mille seerianumbrid, kontrollkleebised või markeerivad kleebised on rikutud, vahetatud või eemaldatud.
Diil ei vastuta remonti toodud seadmel oleva info säilimise eest, samuti kui garantiiremondi käigus kahjustatakse või vigastatakse seadmes olevaid andmeid või tarkvara.